chatgpt
Op 8 juni vieren we de Dag van de Bouw. Wij willen deze gelegenheid aangrijpen om de aandacht te vestigen op het belang van marketing in de bouwsector. Hier zijn enkele redenen waarom je moet inzetten op marketing in de bouw en hoe je dit optimaal kunt doen!
 

Waarom inzetten op marketing in de bouw?

De bouwsector is een sector met veel concurrentie. Om je te onderscheiden en een sterke positie in de markt te behouden, is een sterke marketingstrategie nodig. Dit kan je ermee bereiken:

 

  1. Merkbewustzijn en vertrouwen opbouwen
    Marketing helpt bij het creëren van merkbewustzijn en het opbouwen van een vertrouwensband met je doelgroep. Zorg ervoor dat potentiële klanten eerder voor jouw bouwbedrijf kiezen dan voor een concurrent.

  2. Expertise en succes delen
    Kanalen zoals jouw website biedt een platform om geslaagde projecten en expertise te delen. Dit geeft potentiële klanten het vertrouwen dat ze met de juiste partij in zee gaan voor hun bouwproject.

  3. Verkrijgen van nieuwe leads

    Naast het delen van expertise zijn niet alleen jouw website, maar ook bouwgerichte of architectenportalen ideale kanalen om nieuwe leads te verzamelen. Zorg ervoor dat je gegevens zoals naam, bedrijfsnaam, telefoonnummer en e-mailadres verkrijgt. Hiermee verkrijg je nieuwe input voor je verkoopthema of marketingacties zoals mailings.

Online marketingtools voor groei van je bedrijf

 

  1. Professionele website
    We hebben het eerder al benoemd, maar een website is eigenlijk je visitekaartje. Zorg ervoor dat de eerste indruk goed is met een op maat gemaakte website die je onderscheidt van de concurrentie.

  2. SEO (Search Engine Optimization)
    Je hebt een website, maar hoe trek je bezoekers aan? Door zoekwoordgerichte teksten toe te voegen, kun je hogerop komen in zoekmachines. SEO-acties zorgen ervoor dat je gevonden wordt.

  3. Social Media

    Platforms zoals LinkedIn en Instagram zijn krachtige tools voor het opbouwen van connecties en het delen van projecten. LinkedIn is uitermate geschikt voor professionele netwerken, terwijl Instagram en Pinterest zich richten op visuele content waar architecten vaak ook inspiratie uit halen.

 

Offline marketingkanalen voor groei van je bouw gerelateerde bedrijf

 

  1. Beurzen en netwerkevenementen

    Deelname aan beurzen en evenementen biedt de kans om direct contact te maken met potentiële klanten en partners. Zorg voor een opvallende stand en effectieve follow-up na het evenement.

    beurzen en netwerkevenementen
  2. Vakbladen

    Hoewel er een duidelijk verschuiving is naar digitaal is het adverteren in vakbladen nog steeds een effectieve manier om je projecten lokaal en regionaal onder de aandacht te brengen. Vakbladen worden gezien als betrouwbare informatiebronnen, wat de geloofwaardigheid van je advertentie verhoogt. Zet deze bladen met name in voor je ‘Brandbuilding’.

Optimaliseer je klantreis met Emogy 

Wat de klantreis in de bouwsector anders maakt dan andere sectoren, is de complexiteit. Er zijn verschillende fases: bewustwording en ontdekking, engagement en verdieping, en als laatste conversie. Bij Emogy kunnen we je door al deze fasen begeleiden met zowel offline- als online marketingstrategieën. Neem contact met ons op en ontdek hoe wij jouw bouwbedrijf kunnen laten groeien!

 

Pand reclamebureau Emogy

Meer Informatie?

Meer weten over dit onderwerp? Of ook toe aan een volgende stap in jouw B2B communicatie?

Top